Astfel, dacă ai ajuns în acel nivel al carierei în care consideri că ai acumulat destule informații și cunoștințe încât îți dorești să le dai mai departe, atunci poți să alegi cursuri de formator acreditate care să te ajute să devii un mai bun livrator al mesajului și să îți dorești mereu să performezi așa cum îți dorești.

Există mai multe skill-uri pe care trebuie să le ai atunci când ești formator: unele sunt înnăscute, pe când altele sunt învățate. Despre toate acestea îți povestim azi, ca să îți dai seama dacă îți dorești să ții traininguri pentru colegii cu care lucrezi în aceeași companie sau pentru alte persoane care sunt din același domeniu cu tine sau adiacente și doresc să își lărgească paleta de cunoștințe.

Caracteristicile unui formator de succes

Fie că te-ai născut cu ele sau trebuie să le înveți, majoritatea dintre acestea te vor ajuta să îți faci cât mai bine treaba indiferent de circumstanțe și, de asemenea, te vor ajuta să ieși din situații pe care le-ai putea considera incomode în alt context.

Iată care sunt câteva dintre caracteristicile unui trainer de succes:

  • ai abilități de comunicare: chiar dacă ești introvertă, poți foarte bine să dezvolți abilități de comunicare și să înveți cum să livrezi un anumit mesaj unui anumit public. Aici vorbim atât despre comunicarea verbală, cât și de cea non-verbală. Acestea trebuie să fie în concordanță pentru ca și mesajul livrat și mai ales felul în care este înțeles să fie unul coerent.
  • ești empatică: se spune deseori că empatia este un sentiment cu care te naști, însă noi suntem convinse că poate fi dezvoltat cu ajutorul exercițiilor, de-a lungul timpului. A fi empatică înseamnă a-i înțelege pe ceilalți, a le înțelege nivelul și a-ți adapta discursul în așa fel încât să te asiguri că majoritatea l-au înțeles și va putea pune în practică ceea ce i-ai învățat.
  • ai acumulat cunoștințe solide în domeniu și acum ești gata să le dai mai departe. Nu există să cunoști chiar fiecare chichiță a unui întreg domeniu însă poți să te specializezi pe o parte a acestuia și să o cunoști de la cap și până la coadă. De asemenea, nu uita că și tu trebuie să te ții la curent cu noutățile din domeniu așa fel încât informațiile pe care le livrezi să fie în concordanță cu vremurile.
  • publicul țintă este deosebit de important atunci când alegi să transmiți mesajul tău. Trebuie să îl identifici cu atenție, altfel s-ar putea ca trainingul livrat să nu aibă rezultatele la care te așteptai, deci trebuie să ai cunoștințe de marketing și comunicare. Publicul prezent trebuie să fie interesat de subiectul sau subiectele pe care le abordezi și astfel toată lumea va pleca acasă mulțumită.
  • adaptabilitatea este unul dintre cele mai mari atuuri atunci când vine vorba despre lucrul alături de alte persoane. De cele mai multe ori, se spune că aceste joburi sunt cele mai grele. Uneori pe bună dreptate, deoarece toți suntem diferiți și trebuie să învățăm să ne mulăm după ceilalți. De aceea, a fi un trainer adaptabil îți asigură o mare parte din succes. Asta legat mai ales de publicul țintă și de felul în care poți să jonglezi dacă există și persoane care nu și-au dorit neapărat să fie acolo sau nu își arată deloc interesul.
  • să ceri feedback este iarăși unul dintre elementele care îți vor asigura succesul pe termen lung. Trebuie să iei mereu pulsul publicului și să știi ce ai făcut bine și unde mai ai de îmbunătățit. Astfel vei fi într-o continuă schimbare în bine și îți vei mulțumi după fiecare sesiune.

A fi trainer sau public speaker nu e neapărat lucru ușor, însă este unul plin de satisfacții la sfârșit de zi.

Să poți să împărtășești cu ceilalți cunoștințele tale și să contribui la dezvoltarea lor este cel mai altruist lucru pe care îl poți face și care îți va aduce satisfacții mereu!

Credite foto: pexels.com

(P) ARTICOL PUBLICITAR REALIZAT IN COLABORARE CU CURSURI-FUNCTIONARI.RO