Descoperă în cele ce urmează cum să-ți dezvolți calitățile de lider.

Fii un model pentru echipa ta

A fi lider este diferit de a fi un manager bun. De exemplu, în timp ce principalele abilități ale unui manager sunt coordonarea, organizarea și evaluarea proceselor, liderul trebuie să aibă abilitatea de a-și motiva și influența echipa, de a fi orientat către dezvoltare și de a oferi încredere celor cu care lucrează.

Ca să ajungi un model pentru cei din echipa ta, este nevoie să le demonstrezi că îți pasă de bunăstarea lor și că îi susții să își atingă potențialul maxim în cadrul companiei. Pentru a face asta, poți apela la conceptul de people centricity conform căruia oamenii reprezintă cel mai valoros activ dintr-o companie. Iată cum poți pune în aplicare acest concept:

  • Creează-le angajaților un mediu de lucru sănătos și modern – investește în spații de birouri moderne, open space, cu zone de relaxare și spații verzi.
  • Implementează un sistem de recompensare și recunoaștere, care să încurajeze performanța angajaților.

Aceste soluții necesită existența unui buget constant pe care să-l investești pentru bunăstarea angajaților tăi, indiferent de dificultățile care apar în dezvoltarea companiei tale. De aceea, pentru a le implementa într-un mod cât mai eficient și a te asigura că ai mereu resursele financiare necesare pentru asta, ai nevoie de un partener de încredere care să îți pună la dispoziție o sursă de creditare pentru persoane juridice

Astfel, cu un credit de la o Instituție Financiară Nebancară (IFN), poți obține, de exemplu, până la 235.000 de lei, aplicând 100% online, cu aprobare rapidă și beneficiind de sprijinul unui consultant. Perioada de rambursare poate fi de până la 24 de luni pentru creditul pentru capital de lucru și până la 48 de luni pentru investiții. Costurile creditului sunt variabile și se actualizează în funcție de valoarea ROBOR la 6 luni.

Adoptă o politică transparentă de comunicare

Pentru un lider bun, comunicarea cu echipa sa este esențială. Numai printr-o comunicare eficientă ai puterea de a-i îndruma și de a-i motiva spre performanță. Iată câteva metode prin care poți să adopți o politică transparentă de comunicare:

  • Fii deschis și sincer în discuțiile cu angajații tăi și evită să ascunzi sau să manipulezi informații relevante.
  • Ascultă perspectivele membrilor echipei și asigură-te că iei în considerare opiniile lor atunci când te hotărăști asupra unei decizii.
  • Oferă feedback constructiv în timp util membrilor echipei, de fiecare dată când situația o cere.
  • Încurajează membrii echipei să îți ofere, la rândul lor, feedback și ascultă-le preocupările.

Investește în programe de dezvoltare profesională și umană

Piața muncii este dinamică, iar nevoile și aspirațiile angajaților sunt diverse și în continuă schimbare. De aceea, pentru a fi un lider bun este important să te adaptezi mereu la noile cerințe ale pieței. 

Poți participa la programe de dezvoltare personală și profesională, astfel încât să-ți înțelegi mai bine angajații și să știi cum să abordezi orice situație nouă care ar putea apărea în relația cu ei. 

De asemenea, poți face același lucru și pentru angajații tăi: oferă-le oportunitatea de a se dezvolta profesional și uman în cadrul companiei tale. În acest mod, nu numai că ai beneficiul de a lucra cu angajați bine pregătiți, dar vei contribui și la loializarea acestora în cadrul firmei.

Iată cum le poți oferi angajaților tăi oportunitatea de a se dezvolta în cadrul companiei:

  • organizează workshopuri ocazionale susținute de specialiști în domeniile de interes;
  • programează întâlniri individuale cu angajații pentru a discuta despre parcursul lor în companie;
  • pune-le la dispoziție angajaților cursuri de perfecționare;
  • promovează angajații buni în poziții superioare.

Construiește o cultură organizațională solidă

O cultură organizațională solidă poate contribui la construirea unei fundații puternice pentru compania ta, deoarece definește modul în care oamenii interacționează, iau decizii și își îndeplinesc sarcinile în cadrul organizației. 

Valorile tale, ca lider, trebuie să se regăsească în cultura organizațională pe care o promovezi. De asemenea, angajații trebuie să se identifice cu aceste valori pentru a simți că sunt parte din cultura companiei. 

Concret, mai jos, sunt trei exemple de astfel de valori care ar trebui să se regăsească într-o cultură organizațională solidă și sănătoasă:

  • integritatea – promovarea onestității și a eticii în toate activitățile companiei;
  • inovația – promovarea gândirii creative și a adaptabilității la mediul dinamic;
  • respectul – respectarea opiniilor și a drepturilor angajaților.

Să fii un model pentru echipa ta, să adopți o politică transparentă și să investești în programe de dezvoltare, construind în același timp o cultură organizațională stabilă, sunt câteva dintre lucrurile pe care să le ai în vedere în procesul de a deveni un bun lider. Folosește-te de informațiile din acest articol și pune în aplicare sfaturile care se potrivesc cu valorile tale de lider.

Sursa foto: Shutterstock.com

(P) Articol realizat in colaborare cu Filbo