1. Cultura organizațională a companiei

Cultura organizațională a unei companii înseamnă un sistem de valori, convingeri, atitudini și experiențe care definesc modul în care angajații cooperează și lucrează. Toate acestea au un impact semnificativ pentru fiecare angajat în parte, dar și pentru imaginea în sine a companiei. 

Atunci când găsești un job care ți-a stârnit interesul, cercetează și ce face compania, imaginea ei în piață, dar și care este relația cu angajații. Iată câteva sfaturi care să te ajute să remarci aceste aspecte:

  • Analizează îndeaproape site-ul companiei, pentru a afla dacă există o pagină dedicată despre cultura și valorile sale. Mai apoi, verifică și pagina despre echipă, cum sunt organizate departamentele, câți angajați sunt în toată compania și care ar fi echipa alături de care vei lucra.
  • Urmărește prezența în social media. Indiferent dacă este vorba de Facebook, Instagram sau LinkedIn, urmărește tipul de postări pe care le distribuie compania în cauză, pentru a afla dacă celebrează angajații prin postări dedicate sau dacă se implică în alte activități, cum ar fi cele de voluntariat. 
  • Caută recenziile despre companie. Sunt nenumărate site-uri și aplicații unde se pot lăsa recenzii companiilor, atât pentru imagine, cât și pentru felul în care se comportă cu angajații. Citește cu atenție și descoperă dacă este o cultură organizațională pentru care merită să îți părăsești jobul actual. 
  1. Posibilitatea de a lucra în sistem hibrid și flexibil 

Flexibilitatea programului și a modului de lucru se numără printre nevoile din prezent pe piața muncii. Astfel, companiile moderne trebuie să implementeze aceste două aspecte, fără a le considera beneficii. 

Conform unui sondaj efectuat de Genesis Property, companie fondată de Liviu Tudor, 40% dintre angajați consideră că sistemul hibrid, cu trei sau patru zile de la birou, va domina în anul 2023. 

Prin urmare, atunci când descoperi un job captivant, citește cu atenție descrierea acestuia, în special ce oferă compania. Înainte de a aplica, vezi dacă se aliniază la cerințele moderne și, implicit, cu nevoile tale ca angajat. 

  1. Mediul de lucru

Spațiile de birouri nu mai sunt doar locurile unde angajații lucrau opt ore într-un birou. Ele trebuie să fie adevărate experiențe de muncă, începând de la clădiri până la interior. Odată cu pandemia, nevoile angajaților s-au schimbat, de aceea și companiile au datoria să facă eforturi de a proiecta mediul de lucru cât mai aproape de realitățile actuale. 

În zilele în care angajații aleg să muncească de la birou, pentru a le spori creativitatea și concentrarea, mediul de lucru trebuie să includă următoarele:

  • spații de co-working și co-living pentru a lucra singur sau în echipă, într-un loc care încurajează creativitatea;
  • spații de relaxare în extensia biroului;
  • cafenele restaurant în incinta biroului;
  • beneficii extrasalariale la birou, cum ar fi masaj săptămânal sau ședințe de terapie;
  • oportunitatea de a alege dintr-un pachet de cursuri adaptate nevoilor și intereselor personale. 

Toate acestea contribuie la crearea unui mediu sănătos pentru fiecare angajat, iar într-un final, pentru tine în obținerea unui echilibru între viața profesională și cea personală. Astfel, nu le ignora și cercetează-le îndeaproape la fiecare companie. 

Prin urmare, atunci când îți dorești să faci o schimbare profesională și ești în căutarea unui job, ia în calcul cele trei aspecte de mai sus. Ele construiesc imaginea de ansamblu a companiilor și a modului în care tu vei fi ascultată de angajator. 

Sursa foto: Shutterstock.com

Articol realizat in colaborare cu Genesis Property