Titanicul, sortit pierzaniei de o mumie

Vaporul uriaș, care avea să traverseze oceanul din Marea Britanie până la New York, era considerat indestructibil. Dezastrul, în care și-au pierdut viața peste 1.500 de oameni, a șocat o lume întreagă! Nimeni nu se aștepta ca marele Titanic să se scufunde în doar două ore din cauza unui colț de ghețar. Astfel că teoriile întunecate despre fraude și blesteme au început să circule în presa internațională. S-a scris că Titanicul ar fi fost înlocuit cu o navă mai veche, recondiționată să semene cu marele vapor, dar cu defecte majore, pe care căpitanul nu le cunoștea. S-a mai spus că mulți pasageri și-au anulat biletele în ziua dinaintea plecării din cauza unor presimțiri sumbre. Au existat și unele zvonuri conform cărora, la bordul navei, se afla în mare secret mumia unei preotese a zeului egiptean Amon-Ra, ascunsă în mașina unui jurnalist. Mumia trebuia, de fapt, să ajungă la British Museum în Londra, dar acolo a mai ajuns doar capacul sarcofagului ei. Și la ora actuală capacul poate fi văzut în muzeu, iar pe el este pictată o mumie pe care angajații instituției au denumit-o ”Mumia nefericită”. Din cauza ei se pare că a murit primul proprietar din Egipt, apoi jurnalistul Bertram Fletcher Robinson, care a studiat-o și a scris despre ea. Robinson descoperise anumite informații care l-au determinat să creadă că mumia are puteri malefice. Cumva, mumia a ajuns apoi în proprietatea lui William Thomas Stead, care a încercat să o transporte în America în mare taină la bordul Titanicului. Cu o seară înainte de tragedie, Stead le-ar fi spus unora dintre pasageri că deține în mare secret o mumie. Dacă povestea este adevărată și blestemul preotesei egiptene a lovit Titanicul, nu se va știi niciodată. Adevărul a fost îngropat pentru totdeauna pe fundul oceanului.

Blestemul clopotelor sfinte

Nava suedeză ”Marte”, construită pe la începutul anilor 1500, era una dintre cele mai mari și puternice vase de război din lume. Construcția solidă din lemn și metal era prevăzută să reziste la cele mai puternice furtuni și marinarii erau convinși că nava lor nu va fi înfrântă niciodată. Erau înarmați până în dinți și dotați cu tunuri puternice, care putea distruge ziduri groase de peste un metru. Nimeni nu se aștepta la dezastrul care avea să urmeze. În ziua de 31 mai 1564, puternicul ”Marte” avea să fie scufundat de forțele armate germane, în timpul unei lupte dintre suedezi și danezi. Nava a ajuns pe fundul Mării Baltice în apropiere de insula Oland, toate tunurile au explodat și aproape toți marinarii, 900 la număr, au murit înecați sau omorâți de dușmani. Arheologii care au descoperit epava și au adus la suprafață o parte din lemnul carbonizat au declarat că vasul arată ca un ”câmp de luptă”, iar bucățile desprinse din navă miros și acum a fum și moarte. Locația epavei era cunoscută cu aproximație încă din secolul al XVI-lea, dar a fost găsită abia în anul 2011. Localnicii de pe insula Oland povesteau că, ori de câte ori echipele de cercetători se apropiau de locul epavei, aveau loc fenomene misterioase și spiritele marinarilor suedezi se ridicau deasupra apei să își protejeze vasul. Se spune că vaporul a fost blestemat chiar din construcție să aibă parte de o soartă cruntă, pentru că regele Erik al XIV-lea, cel care l-a comandat, a topit clopotele bisericilor catolice să facă tunuri mai mari pentru nava sa favorită.

Corabia morții

corabii

foto: Photo credit: tekkbabe / Foter / CC BY-ND

 

Dintre toate poveștile terifiante de pe mare, istoria navei ”Mary Celeste” rămâne totuși cea mai misterioasă. Inițial, vaporul se numea ”Amazon”, dar, pentru că i-au murit trei căpitani și s-a ciocnit de mai multe ori cu diverse corăbii, proprietarul a decis să ceară ajutorul unui preot și să îi schimbe numele. Se temea că moartea celor trei căpitani a aruncat un blestem greu asupra navei sale. Astfel că ”Amazon” a fost sfințit și botezat ”Mary Celeste”. În 1872 a părăsit New York-ul îndreptându-se spre Italia, cu zece oameni la bord. Câteva luni mai târziu, a fost găsită plutind în derivă în apele Portugaliei, intactă, cu încărcătura neatinsă, dar fără niciun pasager. Straniu, toate documentele navei lipseau, precum și instrumentele de navigație. S-au găsit doar câteva pete de sânge sub patul căpitanului, dar nici urmă de echipaj. Nici până în ziua de azi nu se știe de ce a fost abandonată și ce s-a întâmplat cu marinarii lui ”Mary Celeste”. Enigma ei este una dintre cele mai mari din istoria navigației, imposibil de descifrat după atâția ani.

sursa foto: paraflyer / Foter / CC BY” target=”_blank”>Foter.com